Oostenrijk

In het bouwverlof van 2017 ging ik met mijn vriendin voor 10 dagen naar de Oostenrijkse regio Salzkammergut. Vanuit het dorpje Fuschl am See verkende we de regio met de auto en te voet.

• Noord-Italië 2017

Aangezien ik drie weken bouwverlof had en mijn vriendin maar 10 dagen, had ik nog enkele dagen verlof over om in mijn eentje er op uit te trekken en het Belgische regenweer achter te laten. Ik koos voor Lecco, aan het Comomeer en een kort bezoekje aan Milaan.

Como meer
  • Short-ski Polen 2017

Zakopane

Voor een short-ski koos ik samen met een kameraad niet voor het klassieke Frankrijk of Oostenrijk, maar het zuiden van Polen. In HET skidorp van Polen, genaamd Zakopane genoten we van het mooie en goedkope Poolse skipistes. Alvorens terug te vliegen bezochten we nog heel even Krakau.

De eerste dag gingen we naar het kleine skigebied Szymoszkowa ski centre op de rand van het centrum. Op dag 2 namen we de bus naar Harenda ski centre en op dag 3 de bus en kabellift naar het grootste gebied Kasprowy Wierch.

• Noord-India 2016

Op het einde van 2016 en enkele dagen in 2017 trok ik alleen naar het Noorden van India. In de eerste week bezocht ik ten Zuiden van New Delhi het stadje Orchha, Bharatpur met zijn vogelreservaat en Fatehpur Sikri en Agra voor de Taj Mahal. In de tweede week deed ik de Kuari Pass winter trekking in de Himalaya en bezocht ik Haridwar met de Ganges rivier. Op de heenreis had ik een lange tussenlanding in Abu Dhabi.

India

Praag

Met enkele vrienden trokken we voor een verlengd weekend naar Praag. De hoofdreden was het Trance-event genaamd Transmission. Maar uiteraard bezochten we ook het mooie Praag zelf.

• Indonesië 2016

Samen met twee vrienden koos ik als bestemming voor de zomer van 2016 tijdens het bouwverlof voor Indonesië. We begonnen onze rondreis in Jakarta waar we een binnenlandse vlucht naar Jogjakarta namen. Vanuit centraal Java trokken we naar Oost-Java om vervolgens de boot te nemen naar Bali. Na enkele dagen in Bali namen we de fastboat naar Lombok om vervolgens te eindigen op de Gili-eilanden.

Indonesië
  • Warschau 2016

Op het einde van 2015 had ik nog enkele verlofdagen over. Ideaal om een citytrip te combineren met het vieren van het nieuwe jaar in het buitenland. De bestemming werd de hoofdstad van Polen, Warschau. Met enkele reisvrienden ging ik voor vier dagen naar Warschau.

• Londen 2015

In november speelde mijn favoriete DJ/band, Above & beyond, een concert in de Wembley/SSE-arena in Londen. Het ideale moment om nog eens voor een paar dagen Londen te bezoeken.

• Peru 2015

In 2015 wilde ik tijdens mijn zomervakantie een echte droomreis maken. En bovenaan mijn verlanglijstje stond al jaren Peru, en dit jaar kwam het er eindelijk van! Ik trok samen met vijf reisgenoten voor drie weken richting Zuid-Amerika om trektochten te maken in de Cordillera Negra, Blanca en Huayhuash. Vanuit Huaraz deden we dagtochten naar Laguna 69, Laguna Churup en Laguna Wilcacocha. Daarna deden we het Huayhuash-circuit.

• Stockholm 2015

Als soort van reünie met enkele reisgenoten van mijn reis naar Laos & Thailand eerder in 2015 gingen we voor enkele dagen naar Stockholm.

Laos

In 2015 wilde ik twee verre reizen maken, in de zomer zou ik voor drie weken naar Peru trekken. En in het voorjaar stond Azië op het programma. Ik zocht en vond vijf andere reisgenoten en Laos kwam er als bestemming uit de bus. Naast een kleine drie weken in Laos gingen we in Thailand ook naar Bangkok en Chiang Rai.

• Marokko 2014

Voor de zomer van 2014 koos ik een groepsreis van Bootz naar Marokko, dit is de jongerenafdeling van Anders Reizen met vooral actieve reizen. Behalve enkele dagen in Marrakech bestond de reis uit een trektocht door het Toubkal nationaal park met als hoogtepunt de beklimming van de berg Toubkal. De top van deze Toubkal is de hoogste van Noord-Afrika en is 4167 meter hoog.

Toubkal
  • Jordanië 2014

Some description

In 2014 reisde ik samen met 2 reisgenotes naar Jordanië voor 10 dagen. We huurden een auto om in deze korte tijd zoveel mogelijk van het land te zien. We bezochten tijdens onze rondreis Mount Nebo, gingen drijven in de Dode Zee, snorkelen in Aqaba, wandelen in Wadi Rum, Petra en Dana National Park en reden de Kings Highway af richting Madaba en de luchthaven.

• Skivakantie Kaprun 2014

Kaprun

Rond Nieuwjaar 2014 ging ik met vrienden naar Kaprun in Oostenrijk voor een skivakantie. We verbleven in het gezellige stadje Kaprun in de buurt van het bekendere Zell am See. We hadden een skipas voor de skigebieden van Kaprun en Zell am See, dus inclusief de Kitzsteinhorn Gletscher.

• Londen 2013

In november 2013 trakteerde mijn werkgever op een verrassingsweekend in Londen. We vertrokken vrijdag ochtend met alle collega's voor 3 dagen Londen.

Londen
  • Montenegro 2013

Some description

In 2013 trok ik met twee reisgenoten naar Montenegro voor een wandelvakantie. We bezochtten het Durmitor en Prokletije Nationaal Park, Skadar Lake, de baai van Kotor en ten slotte Dubrovnik in Kroatië. Een prachtige reis door misschien wel één van de meest ongerepte bergregio's van Europa.

• Skivakantie Alpe d'Huez 2013

Alpedhuez

Als wintersportbestemming koos ik dit jaar met enkele vrienden voor Alpe d'Huez als bestemming. We trokken met de bus via Sunweb voor 1 week naar de Frans Alpen.

• Roemenië 2012

In 2012 maakte ik een rondreis van 2 weken door Roemenië met 2 reisgenoten. We vlogen vanuit Brussel naar Boekarest en ter plekke maakten we gebruik van treinen, bussen, boten en een huurwagen om door het land te reizen.

Roemenië
  • Skivakantie La Plagne 2012

La Plagne

Met enkele vrienden gingen we voor één week op skivakantie naar het dorp La Plagne in Frankrijk. We gingen met de reisorganisatie Sunweb.

• Zuidoost-Azië 2011

In 2011 ging ik voor de tweede keer op internationale groepsreis met GAP Adventures. Dit jaar was de bestemming Zuidoost-Azië, ik vloog naar Thailand (Bangkok) om aan de groepsreis te starten. Vervolgens trokken we door Cambodja naar het zuiden van Vietnam. In dat langgerekte land reisden we van Ho Chi Minhstad tot Hanoi het Noorden. Van daar vloog ik terug naar Bangkok om de cirkel rond te maken.

• Skivakantie Les Deux Alpes 2011

Les Deux Alpes

In 2011 ging ik met drie vrienden op skivakantie naar het Franse Les Deux Alpes. We boekten deze busreis via Sunweb.

• Ecuador 2010

In 2010 trok ik voor de eerste keer richting Zuid-Amerika. Ik koos voor Ecuador omdat dat land een goede samenvatting is van het continent als je maar drie weken de tijd hebt zoals ik. Daarnaast is het een klein maar zeer afwisselend land. Een echte topbestemming als je van avontuur houd. Ik deed er een groepsreis met GAP Adventures. Op de terugweg spendeerde ik een dagje in Atlanta dankzij een lange tussenlanding.

• Skivakantie Val Thorens 2010

Val thorens

In 2010 ging ik met twee vrienden op skivakantie in Val Thorens in het enorme skigebied Les Trois Vallées. We gingen met de bus via Sunweb en verbleven in de appartementen Résidence Le Cheval Blanc.

• Skivakantie La Norma 2009

La Norma

In 2009 ging ik voor het eerst op een skivakantie van één week. Ik ging samen met een goede kameraad skiën in het kleine skigebied van La Norma in Frankrijk. We reden zelf met de auto en konden op de terugweg zo even halt houden in Lausanne.